مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلا مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

راهنمای خرید خودروهای سواری

  • کد خبر: ۱۵۴۸۷۱
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
راهنمای خرید خودروهای سواری
برای خرید خودروهای سواری باید به نکات مختلفی توجه کرد که به واسطه آنها بتوان با به‌صرفه‌ترین قیمت، بهترین ماشین را انتخاب کرد.

گزارش آگهی

با توجه به بی‌ثباتی قیمت ارز و مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی که قیمت خودروها را افزایش و توان مردم را برای خریدن خودروهای سواری کاهش می‌دهند، باید به نکات مختلفی توجه کرد که به واسطه آنها بتوان با به‌صرفه‌ترین قیمت، بهترین ماشین را خرید. در این مطلب شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که خرید ماشین در تهران در حد نو و کارکرده و ارزان را برایتان آسان و سریع می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم در خرید خودرو دست دوم

با توجه به اینکه شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها هستیم، باید نکاتی را در نظر داشته باشیم که بر اساس آن‌ها بهترین خرید خودرو را انجام دهیم. تنها مشوق ما برای خرید ماشین در تهران در حد نو و کارکرده و ارزان هزینه ها نیستند، بلکه سلامت جانی سرنشینان خودرو تحت تأثیر کیفیت عملکرد ماشین قرار می‌گیرد.

بنابراین باید حواسمان را هنگام انتخاب سایت خرید خودرو و انجام فرآیند مربوط به نقل‌وانتقال سند خودرو و پرداخت هزینه کامل جمع کنیم.

بررسی شاسی خودرو

خرابی شاسی یکی از مهم‌ترین عیوب خودرو به حساب می‌آید. آسیب وارد شده به شاسی به این معناست که جلوبندی خودرو ضربه شدیدی را تحمل کرده و همین موضوع باعث بر هم خوردن تنظیم فرمان و ساییدگی لاستیک‌ها می‌شود. در نهایت عمر خودرو کاهش می‌یابد.

بررسی ستون و سقف خودرو

هنگامی که تصمیم به خرید خودرو دست دوم دارید، سقف و ستون‌های خودروی مورد نظر را حتماً بررسی کنید. گاهی رنگ سقف به دلیل قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر نور خورشید از بین می‌رود. بازبینی لاستیک‌های دور سقف و بخش‌های جوش‌خورده برای این مرحله الزامی است.

دقت به پوسیدگی‌های گلگیر و زیر خودرو

راهنمای خرید خودروهای سواری

پوسیدگی‌های گلگیر و زیر خودرو بستری برای ورود آب هنگام شستشو یا آب باران و برف به داخل خودرو می‌شوند. بنابراین بررسی این پوسیدگی‌ها شما را در اطمینان حاصل کردن درباره سلامت خودرو مطمئن می‌کند.

جدی گرفتن سلامت موتور و سیستم برق‌رسانی

یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های خودرو، موتور آن به حساب می‌آید. هنگام خرید خودرو کارکرده، مدت زمان استفاده از تسمه‎تایم را جویا شوید. اگر بیشتر از 70 هزار کیلومتر کار کرده باشد، باید عوض شود. البته این مقدار کارکرد در خودروهای مختلف متفاوت است. اما دقت کنید که بریدن تسمه‎تایم باعث وارد شدن آسیب جدی به موتور می‌شود.

توجه به رنگ خودرو

راهنمای خرید خودروهای سواری

هنگام خرید خودرو صفر، همه چیز تازه است و مشکلی وجود ندارد. اما وقتی تصمیم می‌گیرید که خودروی کارکرده بخرید، باید نسبت به رنگ ماشین حساس باشید. در حدود نیمی از خودروهای دست دوم رنگ‌شدگی کاپوت، گلگیر، درها یا سقف را در پرونده خود دارند. همین موضوع در کاهش قیمت خودرو اثر چشم‌گیری دارد.

چک کردن دود خروجی از اگزوز

اگر رنگ دود اگزوز غیرطبیعی باشد، باید انتظار خرابی در یک یا چند بخش از خودرو داشته باشید. برای مثال مشاهده خروج دود به رنگ آبی به معنای وجود مشکل در موتور است. از طرفی دود سفید یا بخار به شما هشدار می‌دهد که واشر سرسیلندر مشکل دارد. اگر هم دود سیاه از اگزوز خارج شود بیانگر مصرف سوخت زیاد ماشین است. بنابراین باید دود اگزوز را دقیق چک کنید.

توجه به خشک نبودن سیم‌کشی خودرو

خشک شدن سیم‌کشی خودرو در اثر گرما باعث پاره شدن سیم‌ها می‌شود که با از کار افتادن خودرو همراه است. برای بررسی خشک نبودن سیم‌کشی ماشین، کافی است چند کیلومتر با ماشین حرکت کرده و صدای آن را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط تعمیرکار می‌تواند ایراد خودرو را رفع کند.

دقت کردن به مسافت پیموده شده

خودرویی که مسافت‌ طولانی طی کرده باشد، مستهلک‌تر از خودروی کم‌کار کرد، است. بنابراین میزان مسافت پیموده شده توسط خودرو بر قیمت نهایی آن اثر قابل توجهی دارد.

در نظر گرفتن اعتبار و تخفیف بیمه‌نامه خودرو

بیمه‌نامه یکی از مدارک مهم خودرو به حساب می‌آید. اگر میزان درصد بیمه خودرو بیشتر باشد، خریدار هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این اگر کوپن‌های بیمه‌نامه استفاده شده باشد، مقداری از ارزش بیمه آن کم خواهد شد. بنابراین باید به بیمه‌نامه دقت شود.

خرید از سایت معتبر

اگرچه راه‌های مختلفی برای خریداری خودرو دست دوم وجود دارند، اما باید از معتبرترین سایت خرید خودرو دست دوم استفاده کنید. برای مثال خودرو 45 با ارائه خدمات کارشناسی فنی، قیمت‌گذاری منصفانه و پرداخت فوری مبلغ تعیین شده، توانسته بستری امن و مطمئن برای خرید و فروش خودرو کارکرده فراهم کند.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با نکاتی آشنا کردیم که به واسطه رعایت آنها بتوانید نسبت به خرید ماشین در تهران در حد نو و کارکرده و ارزان اقدام موفقی انجام دهید. البته سایت‌های معتبر برای خرید ماشین دست دوم شرایط را برای شما آسان‌تر و ایمن‌تر خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->